Sunday, March 23, 2014

Nädalavahetus

Väga pikalt nädalavahetusel ei peatu.

Lühidalt niipalju, et laupäeval saime käidud siin ühes natuke kõrgemas punktis linna sees. Ilm oli ka suht sõbralik, nii et sain ka pilte ilusatest vaadetest linnale.


Pealelõunal kolisin oma uude "koju" Bente juurde. See, mis ees ootas, oli veel rohkem vaadet ja veel kaunim kui eelmises kohas. Nii et väga hea, et ma rohkem kolima ei pea. Mine tea, kui kaunis vaade veel järgmises kohas avaneks. Siis oleks juba oht, kas ma ikka tuleks tagasi või ei... Siin on miljonivaated.

Ja pühapäeval oli mul võimalus Bente perega kaasa minna mägedesse nende talvemajja. No sealsest vaatest ma parem ei räägigi. Soovitan vaid üht: tulge ise vaatama. Sõnadega ongi kõike seda raske edasi anda. Selline koht, kus oledki nö peaaegu et in the middle of nowhere. Fantastiline. Telefoni levi ka pole. Elekter on, veega on ka nii, et peab ise natuke eemalt autoga käima järel. Aga see on ka omamoodi selle asja võlu.

Tarkus tuleb peanaha kaudu välja ehk
raske nakkushaigus, mille võib mägedes saada.
Auto tuleb alla tee äärde jätta ja siis ise kõrgele mäe otsa ronida, kus sind imearmas majake ootab. Kuna mina peale oma rulluiskudega kukkumist ja selle tõttu randmeoperatsioonil käimist olen tiba kartlik, eriti selliste järsemate mägede puhul, siis suuskadel ma sinna minna ei julgenud. Või noh, üles oleks veel läinud, aga alla ma sealt ilmselt nendega tulnud poleks...

Sain siis nüüd esimest korda elus räätsad ära proovitud. Väga lahe kogemus.

Seal hyttas ehk siis mägimajakeses olid neil jalanõud, mis näevad natuke viltide moodi välja. Neil on küljes silt, mille peal on Norra lipp ja juures kiri, et Norra omad, aga valmistatud Eestis. Guugeldasin ka ja sain ainult norrakeelse vikipeedia vaste siin. Nimeks on nesnalobben. Kuskil Tartu lähedal valmistatakse neid. Kuidagi hea soe tunne oli kohe seda lugeda. Kodust nii kaugel, aga nii kodused asjad kohe varnast võtta. :)

Jalavarjud, mille nimi on nesnalobben ja mida Eestis toodetakse

Ja selline majake on enamustel peredel siin Norras. Mõnel ka mitu. Talveperioodiks mägedes, suveks kuskil ranniku ääres või mõne väiksema saare peal.

Ja nüüd siis let the countdown begin...  Mitte mingit hullu kojuigatsust pole, et nüüd selles mõttes countdown, siin on lihtsalt super olnud siiani ja arvan, et ka veel edasised 4 päeva. Aga kindlasti on koju tulles suur rõõm oma koduseid kallistada jälle. Neil kindlasti ka.

Aile
Jalanumber suurenes mitme numbri võrra.

No comments:

Post a Comment