Õpilased on etenduseks valmis |
Igal aastal tutvuvad õpilased ühe ooperiteosega ning
õpivad sellest ka ise 7-8 laulu selgeks ja kannavad näitemänguna
ette. Selles osalevad klassid vabatahtlikkuse alusel, õpetajate
sõnul on projektis osalemise tulemus olnud üllatav – õpilastele
on hakanud
ooper meeldima,
kui nad selle sisust aru saavad. Samuti
laulavad lapsed ooperilaule ise hea meelega.
Tänavune
ooperietendus peaks selle kooli õpilastel valmima maikuuks, meile
kanti ette kolm juba selgeks õpitud laulu. Laste laulu saatis fono
(saade oli lastepärane ning kõlas ka ühe ooperisolisti hääl, nii
on lastel lihtsam laulda) ning kõik osalejad olid vastavalt oma
rollile rõivastatud. Mõni näitleja oli häbelikum, teine elas oma
emotsioone laval julgemalt välja. Üks asi on kindel – kõik nad
saavad praktiseerida esinemisoskust.
Meid külastas ka
eelnevalt mainitud ooperi assotsiatsiooni esindaja, kes selgitas,
miks ühing tegeleb ooperi populariseerimisega (annab välja
spetsiaalseid materjale - raamatuid ja laulikuid - , mis on
kohandatud lastele).
Ooperiassotsiatsiooni esindaja |
Ühingu eesmärk on koolitada teemast huvitatud
õpetajaid, kes tahavad kooliõpilastega ooperiteoseid lähemalt
tundma õppida ja kogeda. Esindaja rõhutas, et õpilased ei taha
ooperit õppida, vaid ise kogeda. Ja seda nad teevadki – nad on ise
osa ooperietendusest.
Ühe pausi ajal kuulutati välja ka eelmise päeva võitajad orienteerumises, võitjad said meeneks raamatu või võtmehoidja. Enne lahkumist andsid kõik põsemusisid Comeniuse õpetajatele (nende õpilastega kohtusime ühtlasi ka viimast korda). Põsemusi tähendab lõunamaades sisuliselt õhusuudlust, sest füüsilist kontakti teise inimesega ei ole.
Rattavõistlus kooli siseõuel |
Tegevusi jagus ka
kooliõuele. Klassijuhatajad olid ette valmistanud ka tegevusi,
millest ka meil paluti osa võtta. Esimene tegevus oli
rattasõiduvõistlus – eesmärk oli tähistatud raja sees
võimalikult aeglaselt sõita. Erineva suurusega jalgrattad olid
kohale toodud ühe MTÜ kaudu, nii et iga 4. klassi õpilane saaks
endale sobiva suurusega rattaga sõita. Kuna Itaalias lähevad lapsed
kooli juba 5-aastaselt, on nende 4. klassi õpilased nooremad kui
Eesti omad.
Üllatav oli selle
tegevuse juures pigem see, et kõik lapsed ei osanud jalgrattaga
tasakaalu hoida. Juhendaja kõndis siis kõrval ja abistas. Võimalik,
et see ongi lõunamaade suurlinnade eripära – jalgrattasõit ei
ole nii tavapärane ja levinud kui meil. Comeniuse koordinaatori
sõnul on selliste õuesõppetegevuste eesmärk tutvustada lastele
ohutut liiklemist jalgrattaga.
Aaretejahi leid |
Teine tegevus, kus
Comeniuse projektikohtumisel osalejad said ka ise osaleda, oli
aaretejaht. Õpilaste rühmadel oli käes kaart koos juhisega, kuidas
oma aardeni jõuda. Eelnevalt olid nad õpetajaga punktid läbi
käinud, nii et teekond oli selge. Meeskonna juhi ülesanne oli
kasutada ingliskeelseid juhiseid – Left, Right, Straight, Stop –
mille abil ülejäänud meeskonda juhtida. Samuti tutvustati meile
seda tegevust kui lõbusat meeskonnatööd arendavat ülesannet.
Olles sihtkohta jõudnud, sai üks rühmaliikmetest endale värvilise
pappkübara pähe ning välismaalasest õpilasele anti sama värvi
lipuke kätte, et siis rõõmsalt koos meeskonnaga finišisse
jalutada.
Osalejatele jagatakse juhiseid |
Lastele oli õpetatud ka ingliskeelset värvide laulu, mida
selle ülesande lõpus ühiselt lauldi ning ka liigutusi kaasa tehti.
Samuti tehti meile
ringkäik koolimajas – näidati klassiruume, sööklat, spordisaali
ja muid ruume. Mis silma jäi? Koridorid on lastepäraselt
kaunistatud. Klassiruumid on väiksemad kui Eestis ning üsna umbsed.
Koolisööklas on kokatädidel valged mütsid peas ja ka näo ees
valge kate. Üks klass esitas meile ka mõned flöödipalad, huvitav
oli vaadata, millist noodikirja nad kasutavad.
Koridor |
Viimane
projektikohtumise päev oli kõige töisema iseloomuga. Arutasime
muuhulgas ka järgmiste projektikohtumiste aegu. Leppisime kokku, et
Eesti võõrustab Comeniuse õpetajaid 24.-26. septembril 2014.
Samuti tegime ülevaate, milliseid õuesõppe tegevusi on pärast
Norra kohtumist koolides korraldatud ning leppisime detailsemalt
kokku ajalehe valmistamises.
Nimelt iga riik valmistab ühe väikese
ajalehe, millesse õpilased ise kirjutavad. Rõhku tuleks panna
pildilisele materjalile, sest pikki tekste kaasaja õpilased
niikuinii lugeda ei armasta. Uudislood kirjutatakse uute õuesõppe
tegevuste põhjal ning leht valmib ingliskeelsena, nii et ka teiste
riikide õpilased saavad lugeda ja tutvuda tegevustega.
Poola ülesanne oli korraldada Lively Outdoor Learning logovõistlus ning valida välja parim. Projektikohtumise lõpus tutvustati meile ka esikohaga pärjatud logo, mida saame hakata edaspidi oma tegevuste juures kasutama.
Ametliku osa lõppedes
otsustasime Eesti esindusega ka veel Vatikanist Peetruse väljakult
läbi astuda ja Tiberi (Tevere) jõe ääres jalutada.
No comments:
Post a Comment