Monday, February 17, 2014

Projektikohtumise kolmas päev, 14. veebruar

Õpilased on etenduseks valmis
 Kohalik Itaalia kool – täisnimega Scvola Media Statale G. Deledda – tutvustas oma koostööprojekti ooperit populariseeriva assotsiatsiooni Magia dell'Opera'ga.

Igal aastal tutvuvad õpilased ühe ooperiteosega ning õpivad sellest ka ise 7-8 laulu selgeks ja kannavad näitemänguna ette. Selles osalevad klassid vabatahtlikkuse alusel, õpetajate sõnul on projektis osalemise tulemus olnud üllatav – õpilastele on hakanud ooper meeldima, kui nad selle sisust aru saavad. Samuti laulavad lapsed ooperilaule ise hea meelega.

Tänavune ooperietendus peaks selle kooli õpilastel valmima maikuuks, meile kanti ette kolm juba selgeks õpitud laulu. Laste laulu saatis fono (saade oli lastepärane ning kõlas ka ühe ooperisolisti hääl, nii on lastel lihtsam laulda) ning kõik osalejad olid vastavalt oma rollile rõivastatud. Mõni näitleja oli häbelikum, teine elas oma emotsioone laval julgemalt välja. Üks asi on kindel – kõik nad saavad praktiseerida esinemisoskust.

Meid külastas ka eelnevalt mainitud ooperi assotsiatsiooni esindaja, kes selgitas, miks ühing tegeleb ooperi populariseerimisega (annab välja spetsiaalseid materjale - raamatuid ja laulikuid - , mis on kohandatud lastele). 

Ooperiassotsiatsiooni esindaja
Ühingu eesmärk on koolitada teemast huvitatud õpetajaid, kes tahavad kooliõpilastega ooperiteoseid lähemalt tundma õppida ja kogeda. Esindaja rõhutas, et õpilased ei taha ooperit õppida, vaid ise kogeda. Ja seda nad teevadki – nad on ise osa ooperietendusest.

Ühe pausi ajal kuulutati välja ka eelmise päeva võitajad orienteerumises, võitjad said meeneks raamatu või võtmehoidja. Enne lahkumist andsid kõik põsemusisid Comeniuse õpetajatele (nende õpilastega kohtusime ühtlasi ka viimast korda). Põsemusi tähendab lõunamaades sisuliselt õhusuudlust, sest füüsilist kontakti teise inimesega ei ole.

Rattavõistlus kooli siseõuel
Tegevusi jagus ka kooliõuele. Klassijuhatajad olid ette valmistanud ka tegevusi, millest ka meil paluti osa võtta. Esimene tegevus oli rattasõiduvõistlus – eesmärk oli tähistatud raja sees võimalikult aeglaselt sõita. Erineva suurusega jalgrattad olid kohale toodud ühe MTÜ kaudu, nii et iga 4. klassi õpilane saaks endale sobiva suurusega rattaga sõita. Kuna Itaalias lähevad lapsed kooli juba 5-aastaselt, on nende 4. klassi õpilased nooremad kui Eesti omad.

Üllatav oli selle tegevuse juures pigem see, et kõik lapsed ei osanud jalgrattaga tasakaalu hoida. Juhendaja kõndis siis kõrval ja abistas. Võimalik, et see ongi lõunamaade suurlinnade eripära – jalgrattasõit ei ole nii tavapärane ja levinud kui meil. Comeniuse koordinaatori sõnul on selliste õuesõppetegevuste eesmärk tutvustada lastele ohutut liiklemist jalgrattaga.

Aaretejahi leid
Teine tegevus, kus Comeniuse projektikohtumisel osalejad said ka ise osaleda, oli aaretejaht. Õpilaste rühmadel oli käes kaart koos juhisega, kuidas oma aardeni jõuda. Eelnevalt olid nad õpetajaga punktid läbi käinud, nii et teekond oli selge. Meeskonna juhi ülesanne oli kasutada ingliskeelseid juhiseid – Left, Right, Straight, Stop – mille abil ülejäänud meeskonda juhtida. Samuti tutvustati meile seda tegevust kui lõbusat meeskonnatööd arendavat ülesannet. 




Olles sihtkohta jõudnud, sai üks rühmaliikmetest endale värvilise pappkübara pähe ning välismaalasest õpilasele anti sama värvi lipuke kätte, et siis rõõmsalt koos meeskonnaga finišisse jalutada. 
Osalejatele jagatakse juhiseid

Lastele oli õpetatud ka ingliskeelset värvide laulu, mida selle ülesande lõpus ühiselt lauldi ning ka liigutusi kaasa tehti.


Samuti tehti meile ringkäik koolimajas – näidati klassiruume, sööklat, spordisaali ja muid ruume. Mis silma jäi? Koridorid on lastepäraselt kaunistatud. Klassiruumid on väiksemad kui Eestis ning üsna umbsed. 

Koolisööklas on kokatädidel valged mütsid peas ja ka näo ees valge kate. Üks klass esitas meile ka mõned flöödipalad, huvitav oli vaadata, millist noodikirja nad kasutavad.
Koridor

Viimane projektikohtumise päev oli kõige töisema iseloomuga. Arutasime muuhulgas ka järgmiste projektikohtumiste aegu. Leppisime kokku, et Eesti võõrustab Comeniuse õpetajaid 24.-26. septembril 2014. 

Samuti tegime ülevaate, milliseid õuesõppe tegevusi on pärast Norra kohtumist koolides korraldatud ning leppisime detailsemalt kokku ajalehe valmistamises. 

Nimelt iga riik valmistab ühe väikese ajalehe, millesse õpilased ise kirjutavad. Rõhku tuleks panna pildilisele materjalile, sest pikki tekste kaasaja õpilased niikuinii lugeda ei armasta. Uudislood kirjutatakse uute õuesõppe tegevuste põhjal ning leht valmib ingliskeelsena, nii et ka teiste riikide õpilased saavad lugeda ja tutvuda tegevustega.


Poola ülesanne oli korraldada Lively Outdoor Learning logovõistlus ning valida välja parim. Projektikohtumise lõpus tutvustati meile ka esikohaga pärjatud logo, mida saame hakata edaspidi oma tegevuste juures kasutama.

Ametliku osa lõppedes otsustasime Eesti esindusega ka veel Vatikanist Peetruse väljakult läbi astuda ja Tiberi (Tevere) jõe ääres jalutada.

No comments:

Post a Comment