Monday, February 11, 2013

Trondheimi õppereis - 1.päev

Esimene päev

Lennud sujusid suurepäraselt, lennukid ei hilinenud ning tõusmiste ja maandumistega polnud ka probleeme.

Algselt pidime muidugi ühe lennukiga Trondheimi pääsema, kuid lend tühistati seetõttu pidime vahepeatuse Oslos tegema ning ümber istuma.

Trondheimi jõudes tuldi meile lennujaama vastu ning sõidutati kohe linna meie esimesse külastavasse kooli. Saime ühistranspordipiletid, mis kestsid 72 tundi alates aktiveerimisest ning loomulikult ka infobrošüüri bussiaegade kohta. Veel saime ka 1500NOKi väärtuses kohvik ''Egon'i'' kinkekaardi, mis oli väga kena nende poolt. Sõit linna kestis umbes pool tundi. Jõudes lõpuks Katedralskole'sse (Katta'sse), võttis meid soojalt vastu selle kooli õppealajuhataja. Seal saime lõunaks traditsioonilist võileiba, Norra rahvas on siiski tuntud võileivarahvas. Kui olime maitsva võileivaga lõpetanud, tutvustas õppealajuhataja meile kooli lähemalt. Ning pisut hiljem kohtusime ka oma majutajatega, kes olid väga energilised, sõbralikud, lõbusad ja lahked.

Kohtusime ka kooli meediaõpetaja ning kooli kodulehe toimetajaga. Tema tegi meist väikese nupukese:

Saime teada, et see keskkool, ladinakeelse nimega "Scholae Cathedralis Nidrosiensis" on asutatud 1152. ning seega vanim kool mitte ainult Trondheimis, vaid ka kogu Norras. Seal õpib umbes 650 õpilast (16-19 a) ja see on eliitkool. Nagu nimigi ütleb juba ära, et kool on seotud sealse katedraaliga, täpsemalt Nidarose katedraaliga, mida me külastasime järgmisel päeval. Vanima kooliosa koridori seintel rippusid kivitahvlid, millele olid graveeritud selle kooli kõikide olnud direktorite nimed. Nende inimeste hulgas oli ka palju kuulsaid nimesid.

Kui olime kooliga lähemalt tutvunud, läksime edasi ühte hubasesse ja pisut vanaaegsesse kohvikusse "Mormors stue", mis tähendab tõlkes "Vanaema elutuba", kus panime paika järgnevate päeva plaanid ja samal ajal proovisime vahvli laadset pannkooki, mida Norras süüakse hapukoore ja maasikamoosiga. See oli väga hea, kuid hinnad on seal tõesti väga kallid - kaks pannkooki koos teega olid juba orienteeruvalt 30 eurot.

"Mormors Stue" on Katedralskoleni õpilaste üks lemmikumaid istumise ja kogunemis kohti linnas.

Seejärel läksime kesklinna infopunkti/suveniiripoodi, kust saime endale Trondheimi kaardid. Edasi läksime juba Sergei majutaja Marthe juurde, kus rääkisime juttu ja mängisime lauamängu, mis oli ka rohkem selline äraarvamismäng, mille käigus saime pisut ka norra keelt õppida, kuna lasime neil kõigepealt norra keeles ette lugeda, seejärel inglise keeles tõlkida. Meid kostitati seal kahe pizza ja nelja kausi erinevate snäkkidega. Hiljem veeresime minu majutaja Tiriliga tema korterisse ööbima.