Wednesday, February 13, 2013

Trondheimi õppereis - 2. 3. ja 4.päev

Teine päev

Teise päeva hommikul külastasime kõige uuemat, 2004.a ehitatud Byåsen'i keskkooli, sealgi võeti meid lahkelt vastu keelte õppetooli juhataja Gjertrud'i ning kooli direktori poolt. Õppetooli juhataja tutvustas meile ka kooli lähemalt.

Kohtusime ühe klassiga, kel oli parajasti "Meedia ja kommunikatsiooni" aine tund. Rääkisime endast, oma koolist ning Eestist, norra õpilased rääkisid endist ning oma tuleviku plaanidest.

Kool oli ikka võimsalt suur ja mahukas. Sealt võis leida kohviku, raamatukogu, jõusaali, solaariumi, spordisaali, kus oli ka mägironimissein, auditooriumid, aulad, erinevate töö erialade ruumid (autotehnika, kinolaadne ruum jne.) ja palju muud. Sealsetes keskkoolides on väga palju valikuid - nii ainete kui eriala põhjal.  Keskkooli lõpetaja võib saada koos lõputunnistusega eriala, millega saab kohe tööle asuda. Nt. mehaanikud või restoranitöötajad.
Õppetöö ajal saab õppereiside jaoks raha koguda teenuste pakkumisega, nt. autoremondieriala õpilased vahetavad õpetajate ning piirkonna elanike autodel sügisel-kevadel rehve, restoranieriala õpilased pakuvad omatehtud sööke müügiks kooli sööklas ja õpperestoranis.

Neil pole eraldi garderoobi. Õpikute tarvis saab rentida kapi. Tundides käiakse tavaliselt üleriietega, mis jäetakse toolileenile tunni ajaks.

Prügi sorteeritakse seal hoolsalt.

Õpilased saavad ise kohvikus raha teenida- süüa teha ning ka müüa.

Auditooriumit laenutatakse välja ka firmadele.

Samal päeval külastasime ka Nidarose katedraali ja seal kõrval olevaid muuseumeid ning jalutasime Kristiansteni linnusesse.

Kahjuks käisid seal parajasti ehitustööd, seega me orelit ei näinud.

Kuid siiski nägime ära enamuse:)

Katedraali vanim osa.

Seal kõrval olevad kaks huvitavat muuseumi kirjeldasid elu juba 1037ndast aastast, mil ehitati esimene versioon Nidarose katedraalist.

Katedraali areng.

Seal oli veel näha vanu nõusid, sõdurite vappe, münte ja
kuidas neid tehti ja palju muid huvitavaid väljakaevamiste leide.

Selleks, et näha tervet Trondheimi ja ilusat vaadet ning teha kauneid pilte, jalutasime Kristiansteni linnusesse üle Trondheimi vanima silla.

Peale üsna lühikest jalutuskäiku jõudsimegi Kristiansteni linnusesse.

Peale ajaloolisi tunde saime oma hostidga kokku ning õhtu poole läksimegi eelnevalt mainitud restoran Egon'isse sööma, oi oi kui head toidud seal olid. P:

Selle restorani eripäraks oli see, et see tegi ühe tunni jooksul endale tiiru peale, seega saime näha kõike mida öisel Trondheimil pakkuda oli.

Peale vapustavalt ilusa tuledemängu öises Trondheimis, saime nautida ka hõrgutavaid roogi mõnusas seltskonnas.

Kolmas Päev

Kolmanda päeva hommik oli rahulikum, saime end lõpuks ilusti välja puhatud ja hommikul rahulikult einestatud.

Peagi pidime end siiski liigutama hakkama, kuna Katedralskole'is toimus õpilaste poolt mõeldud etendus.

Selles videos nad laulavad kui hea on käia Katta's (Katedralskole'is)

Sealsed õpilased moodustasid etenduses eraldi orkestri, tantsu, näitlemis ning laulmis grupid. Nad olid üllatama panevalt väga andekad ja said väga hästi oma etenduses antud ülesannetega hakkama.

Tantsijad olid ka väga tasemel.

Peale vapustavat etendust meie hostide koolis, said nad korra oma sõpradega kokku, kuid natuke aega peale seda saime uuesti kokku ning läksime sushit sööma.

Mmmmmmmm.. küll oli hea! =P

Seejärel sisustati meie õhtuke kinoga, kus käisime vaatamas ''Hansel and Gretel'it''

Kuna see oli ka ühtlasi meie viimane õhtu, läksime veel kohvikusse ning muljetasime oma päevadest enne kui kõik oma teed läksid.
 Kurb oli hüvasti jätta, kuid samas oli ka heameel kuna juba kippus koduigatsus peale tulema.

Neljas Päev

Eelneval õhtul olles asjad pakkinud oli hommikul kergem ning ei olnud mingit stressi, et hilineks lennukile. Lahked kohalikukd pered olid nõus meid hommikul autodega ära viima, mis oli äärmiselt tore tegu nende poolt.
  Tagasi minnes polnud ka lendudega probleeme ja istusime kohe Stockholmis Eesti lennule üle.

Viskasime veel viimased pilgud imelisele Norrale enne lennukisse astumist.

Eestisse jõudes tervitas meid Lennart Meri Tallinna lennujaam. Oli tore jälle kodumaa pinnale astuda peale tegude rohkeid päevi. :)