Friday, March 27, 2015

Õuesõppe projekti kohtumine nr 6 - Türgi, Istanbul 18.-20.03.'15

Vastuvõtt koolihoovis
 Comenius’ projekti Lively Outdoor Learning järjekorras kuues kohtumine toimus Türgis Istanbuli linnas 18.-20.märtsil 2015. Meie kooli esindasid sel korral õpetajad Minna-Mirjam K., Kristina K., Ülle M. ja Dejan D. Nad saabusid kohale päev varem, 17.märtsil ning seadsid end mõnusasti Istanbuli äärelinnas olevas hotellis sisse.

Tügi kooli õpilased õp Minna-Mirjamiga
Projektikohtumise esimese ametliku päeva hommikul kogunesid kõikide osalevate koolide õpetajad hotelli fuajeesse ning koos asusime teele Anafartalar Ortaokulu kooli poole. Kuigi Istanbuli suurte liiklusummikute tõttu jäime kooli tunnike hiljaks, ei rikkunud see kellegi tuju ning rõõmsalt saime üheskoos väga sooja ja armsa vastuvõtu osaks kooli õpilaste ning õpetajate poolt. Külalisõpetajaid tervitati kooliõues, lapsed tegid nendega koos pilte ning kõik külalised tundsid end kui superstaarid. Õpilased esinesid ning tantsisid traditsioonilisi Türgi tantse, kutsudes ka külalisi kaasa tantsima. Mõned külalisõpetajad õppisid kiirelt tantsusammud ära ning tantsisid koos lastega nii nagu oleksid nad juba pikalt Türgis elanud. Peale tantsimist suundusime koolimajja sisse ning Anafartalar Ortaokulu õpetajad tutvustasid külalistele oma hoonet, milles õpib igapäevaselt ligikaudu 1100 õpilast. Külalistele tutvustati ka järgnevate päevade programmi ning ka toredat fakti, et projektikohtumine oli sattunud ajale, mil Türgis tähistati 100 aasta möödumist kuulsast Galipoli lahingust. Külalistele näidati lahingu kohta ka ajaloolist dokumentaalfilmi. Seejärel toimus külaliste jaoks tervituskontsert, kus esinesid taas kooli õpilased. Lauldi, tantsiti ning jagati igale külalisõpetajale nimesildid. Peale kontserti oli meil, külalisõpetajatel võimalus ise koolimajas ringi uudistada ning osaleda tundides koos õpilastega. Esimene tund oli inglise keel, kus õpilased said harjutada oma keeleoskust ja küsida meie käest erinevaid küsimusi. Veel tutvustasid õpilased ka oma käimasolevat ülesannet, kus nad jutustavad inglise keeles oma vanemate töökohtadest. Peale inglise keele tundi suundusime matemaatika tundi. Seal jaguneti koos õpilastega rühmadesse ning lahendati koos ülesandeid. Kui matemaatika tundi oli läbi saanud, siis suundusime koos lõunat sööma. Külalistele pakuti imemaitsvaid traditsioonilisi Türgi roogi. Peale lõunat oli kõigil külalistel veel võimalus iseseisvalt koolimajas ringi uudistada ning tunde külastada.
Türgi kooli õpilaste esinemine osalevate riikide lippudega
 Teise päeva hommikul alustasime tegutsemist veidi varem, kui eelmisel päeval. Jõudes koolimajja, vaatasime huvitavat didaktilist näidendit, mille esitasid meile kooli 7.klassi õpilased. Pärast näidendit laulsid meile nooremad õpilased laule ning kutsusid meid  koos endaga lavale tantsima. Juba oligi ka aeg lõunasöögiks, mille sel päeval valmistasid meile osade kooli õpilaste vanemad. Nad valmistasid meile gözleme’t, mis on traditsiooniline piprane Türgi leib. Seda tehakse käsitsi rullitud taignast ning selle sisse pannakse erinevat täidist, lõpuks määritakse pealt muna ja võiga ning küpsetatakse seejärel ahjus. Osadele meie hulgast maitses leib väga ning osadel jaoks oli see veidike vürtsikas. Lõunasöögi ajal mängisid kõik kooli õpetajad meile traditsioonilist Türgi muusikat, laulsid ja ka tantsisid. Pärast lõunat kogunesid kõik külalisõpetajad klassiruumi ning iga projektis osalev kool tutvustas oma läbi viidud õuesõppe tunde kunstiõpetuses ning ajaloos. Ettekanded ja arutelu kestsid meil õhtuni ning sellega lõppeski meie teine projektikohtumise päev.
Sinise Mošee ees
Kolmanda päeva hommikul kogunesime kõik taas hotelli fuajees ning suundusime siis ühisele ekskursioonile Istanbuli. Esimene peatus oli Topkapi Palee juures, mis on üks hiigelsuur ja mahuka ajalooga loss. Seejärel külastasime Hagia Sophia muuseumit ning Basilica Cistern muuseumit. Viimasena läksime kõik uudistama Sinist Mošeed. Oli väga huvitav ja põnev viibida selles väga erilises ja ühes maailma kuulsaimas mošees ning õppida moslemi maailma ja nende uskumuste kohta. Lõunasöögiks sõime traditsioonilist Türgi kebabi ning suundusime seejärel Istanbuli teisele poolele ehk Aasia poolele. Jalutasime seal ringi ja tundsime end mõnusasti. Õhtul kogunesime kõik Sabancı Õpetajate Majja, kus toimus meie projektikohtumise viimane õhtu ja ühine õhtusöök.